donderdag 5 september 2013

Tuesdays with Dorie: bosbes muffins


Zoals gisteren geschreven in mijn blog, waren er twee recepten waar we uit konden kiezen bij het bakken met de groep van Tuesdays with Dorie. Als eerste een fougasse en als tweede een muffin. Ik kon niet zo goed kiezen en heb ze beiden gemaakt.

Gisteren heb ik mijn ervaringen met een fougasse beschreven en vandaag de muffin. Op zich was dit recept een gebruikelijk muffin recept. Enkel er werd zure room in gebruikt. Dat is niet gebruikelijk bij mijn muffins. En bosbessen, wat toch wel een van de lekkerste bessen is.
Gelukkig zijn muffins erg makkelijke recepten en daarbij kan eigenlijk niets mis gaan en dat bleek ook voor dit recept zo te zijn. Ze zijn luchtig, licht vochtig en de bosbessen is een mooie aanvulling op de muffin en geeft een mooie kleur.
Mijn ideale ontbijt bestaat uit een beetje fruit, melk en wat koolhydraten. Dus leken mij de bosbessenmuffins daar prima bij te passen. En ik kan je vertellen dat het inderdaad erg lekker was!

Ik heb wel 1 klein minpuntje. Hier in dit land is het geen bosbessen seizoen meer en dus had ik ze niet meer vers in de pluktuin. Maar dat was een kleinigheidje.

En voor de foto: mijn ontbijt!

4Pure: bosbessen muffins

Geen opmerkingen: