vrijdag 8 februari 2013

FFwD: Varkenshaas met sinaasappelsaus

Het is weer vrijdag en dus tijd voor French Fridays with Dorie. Het boek waar we elke vrijdag uit (proberen) te koken met een grote groep kookenthousiastelingen en voor deze week stond Varkenshaas met sinaasappelsaus gepland.
Varkenshaas is een van onze lievelingsstukken vlees, dus ik had hoge verwachtingen van dit recept. En het is sinaasappelseizoen, dus die zijn ook opperbest van smaak. Misschien een nieuw recept voor mijn varkenshaas recepten collectie?

En het bleek een erg simpel en snel recept te zijn. Klaar binnen een half uur. Ik heb dit geserveerd met aardappelpannenkoek en boontjes. 
En wat was het eindoordeel:
Voor mij voegden de sinaasappels niet veel toe aan de varkenshaas. Het was aardig maar had geen wauw factor. Ikzelf vind varkenshaas met appeltjes een vele betere combinatie (zie ook mijn recept van Haagse haasjes).

Maar er is ook goed nieuws: dat weet ik voortaan ook weer. Ik maak mijn varkenshaasje niet meer met een sinaasappelsaus, in ieder geval niet volgens dit recept.
Ben ik de enige die er zo over denkt? Als je dat wilt weten dan kun je kijken op: http://www.frenchfridayswithdorie.com

Het zag er trouwens wel erg lekker uit:

Geen opmerkingen: