vrijdag 27 juli 2012

French Fridays with Dorie: Parelgerst met citroen pilaf

  


Soms blog je weken niet en dan blog je 2 x per dag. Dat is mogelijk als de publicatiedata van the Daring Kitchen en French Fridays with Dorie samenvalt. Het recept voor vandaag is Citroen parelgerst pilaf. En dit was inderdaad een uitdaging. Ik heb gezocht en kon het gewoon niet vinden. Uiteindelijk heb ik Bulgur gekozen in plaats van parelgerst, iets wat ik nog nooit gegeten had.

Het recept was erg lekker en met name als het lekker warm weer is. Nou dat kwam goed uit. Ik heb het gemaakt met vis en de combinatie met lente ui, peper en citroen was uitstekend. En ik vond het geweldig dat ik vrijwel alles uit mijn pluktuin kon oogsten.
Dat was een fijn gevoel en het smaakte allemaal ook extra lekker.
Dit is een recept wat ik vaker ga maken met warm weer (en ik ga ook zeker vaker Bulgur klaarmaken).

De komende paar weken ga ik extra recepten maken van French Fridays with Dorie. Ik heb er nogal wat gemist (doordat ik later ingestroomd ben en een paar keer een recept wegens drukte heb overgeslagen), maar het doel is om alle recepten uit het boek een keer te maken, dus dat moet je dan ook proberen.
Ik houdt daarbij echter wel rekening met de seizoenen (en de oogst uit mijn pluktuin).

Als je wilt weten wat de rest van het recept vond dan kun je dat vinden op:
www.frenchfridayswithdorie.com.

En het eindresultaat:



1 opmerking:

Caroline Brouwer zei

Mooi blog heb je! Ik ben ook fan van Dorie. Heb 2 kookboeken van haar en al heel veel eruit gekookt en gebakken(zie onder labels op mijn blog "Dorie Greenspan") Ik heb ook nog nooit parelgerst gegeten. Heb je gekeken bij een natuurvoedingszaak?