vrijdag 28 oktober 2011

French Fridays with Dorie: pompoen gevuld met allerlei goede dingen

  
O ja, het is weer vrijdag en ik ben zeer laat met bloggen. Dat kwam omdat ik vandaag heel erg druk was (wie niet?). Zoals eerder geblogd moest de kruidentuin geegaliseerd worden en daar heb ik vorige week iemand voor benaderd om dat project aan te nemen. En zonder melding vooraf (en dat maakte mij niet heel erg uit hoor), kwam hij vandaag om te starten. Dat is natuurlijk supernieuws, alleen ik was bij het schilderen een paar plankjes vergeten (het waren er dan ook wel heel erg veel) en dus om ervoor te zorgen dat het project niet door mij wordt vertraagd, heb ik vanmiddag weer mijn schilderskloffie aangedaan en ben aan de slag gegaan. En daarbij in een zeer goed humeur omdat er zoveel vooruitgang is. Maandag of dinsdag is het af en dan zal ik daar natuurlijk foto's van bloggen zodat jullie op de hoogte blijven. Maar door al die onverwachte dingen kwam mijn hele planning in de war.
Maar oke het is nog steeds vrijdag en dus nog steeds op tijd om te schrijven over het recept dat we met de FFwD club dieze week bereidt hebben uit het boek: " around my french table " van Dorie Greenspan. Elke vrijdag bloggen we samen over een recept dat we de voorgaande week gekookt hebben uit dat boek en publiceren onze blogs op de site french fridays with dorie.
Deze week was het "pumpkin stuffed with everything good" en toevallig is het niet een groente dat wij hier heel veeleten. En eerlijk gezegd heb ik het ook nog nooit echt lekker gevonden in voorgaande recepten. Dat was dan tot deze week. Het recept van Dorie is erg smakelijk. De spekreepjes, gecombineerd met de kaas, het brood en de kruiden gaven de pompoen echt een lekkere opkikker.
Nadat mijn pompoen was bereid had ik nog een hoop vulling over in mijn schaal. Bij ons waren enkel kleine pompoenen te krijgen. Dus heb ik voor de volgende dag een ovenschotel bereidt met een laagje witte bonen in tomatensaus, vervolgens een laag aardappelpuree en uiteindelijk de vulling. En ook dit was een lekker gerecht en... niets was weggegooid.
Binnen de groep van FFwD hebben we afgesproken om niet de recepten uit te schrijven in onze blogs. Ik heb het recept echter gevonden op internet en plaats hier de link:

http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Pumpkin-Stuffed-with-Everything-Good-361169.

En een foto van het eindresultaat:



Goed weekend gewenst



Geen opmerkingen: